miercuri, 30 martie 2011

Segmentarea pietii


             Datorită beneficiilor sale multiple asupra sănătății , iaurtul poate fi consumat de către oricine, neexistând restricții de consum . Pe piața există foarte multe sortimente de iaurturi: alături de cel tradițional putem găsi iaurturi degresate, tot mai mult întâlnite în ultimii ani, o data cu creșterea numărului de persoane supraponderale care vor să dea jos kilogramele în plus și iaurturile înghețate, care câștiga teren în defavoarea înghețatei tradiționale.
Tipurile de segmentare folosite sunt : vârsta, sex, mediul de proveniență, gospodărie.
            Astfel, iaururile existente pe piața se adresează unor segmente de consumatori diferite.
În funcție de vârsta, avem următoarele segmente de piață: copii între (2 – 12 ani), adolescenti (13 – 23 ani),  adulti (24 – 50 ani) si vârsta a treia peste 50 ani.
Copii preferă în general iaurtul cu fructe, vanilie, ciocolată sau pe cele inghețate care câștiga din ce în ce mai multănotorietate, tinerii prefera iaurtul cu fructe , și pe cel simplu, iaurtul cu cereale, cel dietetic si cel simplu se adreseaza în general adultilor, batrânii consumând iaurt simplu.
În privinta consumului de iaurt o pondere mai ridicata o detin persoanele de sex feminin, acestea preferând iaurturile dietetice sau pe cele cu fructe.
În rândul bărbaților se observă o cerere în creștere pentru iaurtul cu cereale, care ajuta la o mai buna digestie, fiind consumat de către persoanele cu o viața socială activă, care nu au timp să își prepare o masa sănatoasă.
            Produsul este consumat cu precadere de catre persoanele din mediul urban, cele din mediul rural consuma, în general, iaurt produs în gospodarie.
Formarea unei familii (gospodarii)  va influenta consumul de iaurt prin cresterea  cantitatii deoarece se doreste o alimentatie sanatoasa. În cazul persoaneleor singure, necăsătorite, consumul de iaurt este mai redus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu